From Iceland — Says The BBC Was Tricked

Says The BBC Was Tricked

Published January 3, 2013

Wikileaks spokesperson Kristinn Hrafnsson told reporters that an anonymous source who was recently interviewed by the BBC as a hacker who worked for Wikileaks never worked for the website.
BBC World Service recently did a story on hacktivism, wherein a number of self-professed hackers were interviewed. Among them was a man calling himself Siggi, who claimed to have worked for Wikileaks as a “chief of staff”. Siggi claimed to have operated under the name “Q”, to have hacked the website of the prime minister and into the video security cameras at the military base of an unnamed country, and to have issued a death notice of a man, preventing him from using his kennitala, or official identity number.
Kristinn Hrafnsson, a Wikileaks spokesperson, told Vísir that there was no such person working for the site.
Kristinn said that there was never a position called “chief of staff” nor anything similar, and that this particular individual “had no leadership capacity at the organisation”.
He did say, though, that there were a number of Wikileaks volunteers over the ages, and “Q” may have very well temporarily worked as one of them.

Support The Reykjavík Grapevine!
Buy subscriptions, t-shirts and more from our shop right here!

Show Me More!